lördag 27 december 2014

Lite änglavakt inatt.

Åkte från ett kalt men kallt svenljunga. I mitten av limmaredsdistriktet började det snöa liiite. Fem minuter senare blev det mer, och mer.... Och mer. Dock var det inte särskilt halt i allafall. När jag avslutat distriktet låg en dm på marken. Byter till min bil och börjar i saaakta mak köra mot svenljunga på en mycket spårig väg. Ca 50km/h. Runt en ganska smal och skarp kurva kommer en gigantisk lastbil, ni vet en sådan med ett extra släp. I ganska hög fart. Håller mig på min kant, saktar ner lite till, när jag är jämsides med honom så kommer värsta svallvågen med snö från hans vinddrag över mig. Och hans extrasläp får sladd, mot mig. Ser bara det gigantiska släpet komma rakt mot mig. Svänger ut så långt jag kan i min kant...... Och klarar det. Ett riktigt sånt där moment  som brukar vara med i youtubeklipp som heter "worst car crashes december 2014".  Lastbilen dundrar bara vidare som ingenting, förbi de två bilarna bakom mig. Varav den ena var min arbetskamrat. 

Ingen skadad. Men kunde varit.

Nu ska jag duscha och försöka återfå värmen. Sen ska jag sova!

Godnatt med er, och kör försiktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar