söndag 22 februari 2015

Mitt miffo var ett monster

Efterson hon vilat lite efter skavsår i manen och lite feber från det, så har miffot blivit pigg. Väldigt pigg.

Skulle ta ut henne ur hagen idag, medan carro hämtade lord så gick jag genom grinden med Blizzy... Tråden måste legat i vattnet eller något, för hon rusade ut, puttade omkull mig med bogen och jag låg på marken, med eltrådar överallt.  Låg som en strandad val, blev dragen en meter innan hon stannade. Ganska komisk situation! Sen stannade hon och såg ut som, eeeh matte vad fan gör du? Och hon trampade inte på mig i alla fall. Men då vi bar ute i en och en halv timme så har jag nu en väldigt kall, blöt rumpa!

Sen ryktade vi hästarna jag och carro. Anna kom ut också, vilket var jättekul, då hon skulle prova att rida moonin med lord som handhäst ett varv kring travbanan. Sen var det meningen att jag skulle gå efter dem. Carro gick framme med Anna och jag och blizzy bakom. Då fick lilla miss miffo ett "åhjagmåstekommaframtilldemnuannarsdörjag"- ryck. Hopp på stället, trycka av mig av vägen, vända , stegra. Nehejdu skitunge, skulle inte tro det. Så hon fick gå tillbaka mot stallet, sedan gick jag samma väg, tränade halvhalt vart annat steg, sen tog jag ut henne på ängen för att longera. Någon behövde bli av med energi!

Så fort hon fick komma ut i volten så blev hon sååå glad. Några fulsprång,  men annars gick hon som en dröm. Så skönt! Longerade henne trött! Huvudet fick nog jobba en del!

Sen kom Anna med Lord så carro fick longera honom.

Hade en oerhört mysig dag. Med (snart) min älskade, korkade, klumpiga, fast smarta häst. Och två av mina absolut bästa vänner! Så sjukt underbar dag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar