torsdag 8 november 2012

Lojal katt

Lucifer är verkligen söt. Vi brukar leka kurragömma när jag duschar. Och det är liksom en liten lek jag inte kan låta bli att göra. Varje gång som jag går in i duschen så är han i duschrummet och "vaktar" mig och ser till att allt går som det ska.

Om jag börjar jama, verklighetstroget och förtvivlat så härmar han mig och tror typ jag är i fara. Han hör ju vatten rinna och vatten är faktiskt farligt! Så han jamar som en tok och springer runt i hela badrummet och letar efter mig. Igår letade han efter mig i kattlådorna, bakom kattsanden, i skurhinken och i handfatet.

Det är ju vatten som rinner och mamma är i FARA! Så han är så söt när han letar efter mig överallt och vill rädda mig från det hemska vattnet! Haha.

Sen efter en stund måste jag liksom dra bort duschdraperiet och visa att jag lever. Så att han lugnar sig lite. Och då blir han så glad. Det är verkligen otroligt sött! Men om jag drar för draperiet igen och börjar jama så glömmer han var jag är och börjar leta igen! Så jävla sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar