lördag 1 december 2012

Calzone? Njaaaa....

Simon och jag tänkte igår köpa en pizza till honom sen dra till ICA för att hyra en film.
Gick förbi Ferrari Pizzeria istället för vårt favvostället Dallas då Ferrari låg på vägen.
Simon beställde en Calzone sen gick vi och handlade.

Kom tillbaka en stund senare och fick en platt pizzakartong framsträckt.
Jag blir misstänksam och kollar i. Och ser denna skapelse.
Simon blir tjurig, det ser jag på honom. Jag likaså.
Säger till honom att skita i att reagera.
Vi betalar och går.

Jag säger att vi ska gå till Dallas istället då han knappast skulle bli mätty på denna pirogstora pizza.
Går till Dallas och går hem.
Simon och jag dissekerar skitpizzan och luktar på den.
Luktar en blandning mellan polarbröd och kattmat.
Inte riktigt rätt.

Frågar Lusen om han vill äta köttet, och katten avstår.
Småkatterna smakar, men är inte direkt överförtjusta.

Ger råttorna lite och de smakar halvhjärtat.
Simon smakade inte. 
Råttorna fick allt dagen efter.
Men de såg inte glada ut.
Blir man sugen på att äta?
Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar