söndag 3 april 2016

Dagens ridträning med Blizzy

Jane jag och Carro var ute för tredje träningen (för mig) på Blizzy! Sjätte gången totalt med ryttare! Vi gick lite längre idag, ett varv runt travbanan och sen ca 300 meter (sammanlagt fram och tillbaka) på vägen mot stora byrhult. Vi gick uppför en brant backe, sen gick jag med Janes moraliska stöd in med Blizzy i skogen några meter bredvid vägen. Det var dock inte farligt alls tyckte hon!

Sen när vi gick på travbanan tillbaka så gick vi förbi det ställe där älgen ligger för att få dit vildsvin. Och där blev hon lite orolig så jag och Jane fick gå där fram och tillbaka några varv så att hon slutade rusa. Det tog en stund men till slut slutade hon stressa upp sig. Sen fick vi tillbaka till stallplanen där jag väntade tills hon stod stilla och inte stressade när jag skulle kliva av!

På det stora hela gick det jättebra för det var första gången som hon egentligen upplevde något jobbigt, med någon på ryggen och vi tog oss igenom det. Nu har jag en mycket trött häst och är en mycket stolt matte! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar