söndag 16 november 2014

Söndag är nästan min favoritdag på sätt och vis.

Idag åkte jag, Tindra, Carro och Linnea ut till stallet!
Tog ut lilla Grå, Kelly, och Lord för att göra en "uteritt" med dem. 
Tindra var jätteduktig på Kelly, och de ser verkligen så nöjda ut båda två. Hon travade själv idag, visserligen har hon ju gjort det innan med, men då har jag sprungit bredvid, nu gick jag i förväg. Jätteduktig! Tycker det är så kul att ha henne med, saknar det verkligen de veckorna det inte blir av!

Vi var ute ca en timme på "uteritten" och alla hästarna var sjukt pigga och framåt.

Carro skrittade Lord lite på banvallen, men han vår så pigg att han gjorde några bocksprång, så när vi kom hem så fick hon tömlongera honom för att få honom trött.


Fina Tindra fyller år i morgon!
Grattis gumman! :D


Lilla grå var också jättepigg, så vi tog ut henne med för att longera, och så tog hon ett skutt över Carros "hinder". Efter det när vi tittade på henne så började hon halta på volten. Så Linnea fick skritta henne så att hon skulle svalna. Ropade på Anna som konstaterade bäranderöta även på henne, så hon ska få samma behandlig som Blizzy nu då var annan dag! Lite tur att vi tog ut henne på volt så att vi såg det, för hon markerade INGET under uteritten eller under hoppet eller i skritt, utan det syntes bara i höger varv i trav... 

Du börjar bli duktig på det där nu Carro!
Btw, den där bröstselen till ponny jag köpte, den kanske kan funka istället för gjorden? 
Den som var SJUKT liten för Blizzy?
Hmmm måste prova detta!

Full fart på denna ponnyn, här innan hon började halta! :(


Fina flickor! <3
Julgranarna på färd. Ni skulle sett vad jag hade på mig idag, 
Blizzys LILLA ländtäcke. Asskönt!

Fina Lord!
Hoppponnyn!


Alla tre sista bilderna är från samma hopp. Suddiga men söta ändå. 
Skönt att vi hittade felet med dig busponnyn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar