torsdag 20 november 2014

Klart det var i sturkörondellen....

Har som sagt kört från svenljunga till Karlskrona idag. 4 timmar tar det och allt har gått bra, inget vilt på vägen, inte så många idioter ute heller. Vägen mellan Växjö och Ronneby byggs om så får ta en lång omväg. Gjorde dock inte jättemycket. Kommer fram till Barnens gård, ser en polisbil stå inne på parkeringen. Nyfiken som jag är så tittar jag, ser att den gasar och börjar följa efter mig.

Helvete tänker jag. Helt utan anledning. Kör lagligt som alltid, kommer till sturkörondellen, och DÄR stoppar de mig. Pulsen ligger på 200 vilket är jättedumt då jag var spiknykter ( daah, jag har ju kört bil i fyra timmar liksom), körde lagligt, har hel bil, ingen besiktning förrän dec,  vinterdäck, osv. Men ändå kommer den irrationella känslan. "är det SÄKERT att jag inte druckit något??"

De ber om mitt körkort, jag får blåsa, småpratar lite. Frågar vart jag ska och vems bil det är. Jag frågar" gjorde jag något fel?" nejdå, det hade jag inte gjort. Nehe bara rutinkontroll. Och så. Den manliga lite bistra polisen går ett varv runt min bil och ser sjukt besviken över att han inte har något att rapportera. Den kvinnliga säger att blåsningen ser bra ut, jag är nykter. " Ja det hoppas jag verkligen efter 4 timmar i bilen" svarar jag. Hon skrattar. Jag får köra vidare, får mitt körkort igen.

4 timmar i bil, och de 2 sista minutrarna av färden blir jag stoppad. Det känns bara lite kul. Ironi. Men mu har jag varit med om det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar