tisdag 26 maj 2015

Idag vann jag!

Trekkprov stod på dagens schema. Tog först ut Norton och gjorde lite ledarskapsövningar som han svarade väldigt bra på. Sedan bajsade han så att jag kunde ta ett prov.

Sedan tog jag ut blizzy medan anna tog ut shettisarna. Tog ut henne på ängen och longerade henne. Hade inga krav förutom att hon skulle gå framåt i valfri gångart och sedan inte springa på mig. Anna fick hjälpa mig att vara piska då blizzy är så stark nu att det är svårt för mig att hålla både piska och henne. Det gick fort som tusan, hon galopperade, bockade och stegrade sig, men till slut fattade hon och stod och tänkte på vad jag ville. Sen fick hon beta i typ 20 minuter. Sedan bajsade hon också.

Kändes som att vi kom någonstans idag. Duktiga blizz! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar