fredag 15 mars 2013

Dag i stallet!

 Var i stallet hur länge som helst igår med Stacey.
Blev först hämtad av Magdalena, sen tog jag Hamras och Stacey och gick bort till stallet.
Klädde på Hamras som han skulle och så att jag skulle kunna skritta lite på fälten.
Funderade på vad stacey skulle göra under tiden, men hon fick följa med fast i longerlina!
 
Och det gick jättebra verkligen. Det tog ungefär två sekunder för henne att fatta att matte sitter uppe på den stora läskiga saken. Så vi red helt enkelt ut på fältet och hade kul!
 
När vi kände oss klara (läs, när jag fått ont i benen för att jag är så ovan) så slutade vi. Och gick istället in till Nisse och fikade.
Duktig Kikka!  
Hon fick ett ben av Nisse! Nöjd!
 
Promenad hem. Mycket trött vovva. Syns det eller?
 
Riktigt fint var det igår även om snön suger! 
Efter vi ridit gick vi bort till Magdalena för att titta på deras fina hus.
Sååå underbart fint verkligen! Jag vill så ha det! Haaha..
Men så skönt liksom då deras brann ner ju.
 
Sen fick Stacey träffa en katt som inte var hennes. Katten ville slå henne. Då blev hon ssååååååå uppspelt. Haha matte är elak helt enkelt. xD
 
Sen fick hon träffa ett BARN! Och han ville KLAPPA henne. Helt underbart tyckte hon...
 
SEN! Fick hon träffa en annan hund. Och det gick bra en stund, tills Tindra som hon heter kom närmare. Och då blev Stacey SÅ uppspelt så att hon började skälla. Då slängde matte ner henne på ryggen. OCH LÄT TINDRA LUKTA PÅ STACEY! God the horror! Nej men det gick faktiskt ganska så bra. Tindra har så sjukt bra energi så vi ska nog fixa det där Magdalena och jag.  
Lille Hamras. 
Woot?  
 
Haha... men sen vart hon verkligen heeeeelt slut resten av dagen. Sötnöt.
Jag på kvällen. Med Halsduk och mössa som jag fick i
födelsedagspresent av Elin när jag var.... ? 14? Typ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar