onsdag 6 mars 2013

Första cykelturen!!

Det gick verkligen superbra...
Vi cyklade ca 40 minuter bara för att se vad hon tyckte och det gick verkligen superbra...
Sen med det nya fina täcket och springern som vi "fått" av mamma...
 (ja köpt så fort vi skickat över pengar!) Haha! 
Täcket är dock en dm för långt där bak, annars helt perfekt.
Men just nu har jag vikt det dubbelt och fäst det med nålar.
Och Stacey älskar det!
 
Vad säger du om detta nu då ELIN! ;)
 
Springern var jättebra med. Kändes bra att det var en stör rakt ut istället för den sedvanliga bågen.
Kaaankse liiite långt koppel dock. Den är dock assmart och går att skruva av när den inte används!
 
Var verkligen underbart att cykla igen med. Och sjukt trevligt att kunna småprata med vovvan när man trampar på... MYS!
 
För övrigt idag har jag varit hos naprapaten och lämnat mina inlägg. Dem skall förstärkas så att jag inte får kramp i fötterna. De har ju funkat förut men nu har jag gått ner dem lite för mycket. Menmen sånt som händer när man är tung som en mindre elefant ;)
Höhö.
 
Sen var jag i stallet. Och för första gången tog jag moppen dit. Sååå skönt!
Det var dock lite mycket is på lillevägen, men jajja. Jag dog inte.
Hade egentligen tänkt att jag skulle longera eller rida idag men dörrarna till stallet var fastfrusna. Och isgata runt hela stallplanen. Så jag vågade inte ta ut Hamras. Den klumpedunsen. Men.Jag.Vill.RIDA!
Tids nog.
 
Nu har jag sett på Farmen och väntar på att kyckligen lagar sig.
Jag borde plugga.
SofiaPia har hittat massor av bra artiklar.
Och jag har inte börjat läsa än.
Jag suger lite.
Hmpf!
 

3 kommentarer:

  1. Haha, inte suger du! Assvårt att känna sig motiverad över det här ju.

    SvaraRadera
  2. Haha! Täcket ser bättre ut iaf! Dock tycker jag du ska ha sele om du ska cykla med henne ifall hon tvärnitar så sliter du inte huvudet av henne.

    SvaraRadera
  3. Haha jo vi ska skaffa sele med... jag var sjukt försiktig och körde på långsamt med ett öga på henne heeeela tiden.... ;-) Men jag är helt för sele!

    SvaraRadera