lördag 9 mars 2013

Melodifuckingfinalen...

Är det bara jag som verkligen skiter i all denna fåniga hysteri?
Kollade nyss in på FB och ALLA kommenterar "mello".

(Vill bara meddela att jag avskyr detta smeknamn. Trodde Aftonbladet först snackade om mellanmål eller något annat för småbarn när jag såg det första gången.)

Jag tror det är final idag och det är därför alla skriver om det.
Men det känns ju verkligen så ute tycker jag.
Det har ju inte varit MUSIK med på MÅNGA år.
Isch. Och den jävla Carola är med. Och Sean Banan? Jag fattar ju om det går hem hos 10- liksom man ska han representera det BÄSTA från Sverige. Yay. Were fucked. Och så den där jävla Ranelid... Fast det kanske var förra året. Ful och orange. Gah.

Neh. Jag blir bara arg.
För ovanligheternas skull....

Sitter och muttrar över att hela förbannade svenska folket säger saker som "Mello" och "Hen"...
Jag hatar det!
*Galnaidiotersomsägersånnaskitordochjagblirsåjävlaprovoceratarg!*

4 kommentarer:

  1. Även om "hen" är otroligt överdebatterat och även om jag tycker det är skitäckligt med folk som vill kalla sina barn för "hen" och uppfostra dem könsneutralt kan jag ändå inte hata ordet till 100%. Om det nu finns könsförvirrade stackare som faktiskt känner sig mer bekväma med "hen" än han eller hon är det kanske bra. Jag har själv aldrig varit särskilt bekväm med att vara en "hon", "flicka", "tjej" eller "kvinna". Periodvis gör det mig illamående. Nu skulle jag visserligen aldrig kalla mig hen, för jag känner mig inte som en hen och jag är van vid att vara en hon, but still. Vad jag vill få fram är att det kanske finns åtminstone någon fördel med hen. Sen behöver du ju såklart inte hålla med mig. ;)

    SvaraRadera
  2. Nej men är man könsförvirrad så är det ett bra ord tycker jag, men folk använder det ju inte till DET. Det är det som gör mig så arg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Jo men det fattar jag. Till exempel, det borde ju vara bekvämare att skriva hen istället för hon/han i en text där man beror personer av bägge könen. Men jag tycker bara det blir virrigt. Som att man refererar till en ansiktslös, könlös docka utan själ...

      Radera