onsdag 27 november 2013

Blizzy-gos!

Var i stallet efter att hantverkarna åkt hem... Hade verkligen saknat min fölis då jag inte var där igår. Hade sån mensvärk så jag inte vågade köra bil liksom. Väldigt drygt.

Menmen. Idag så ledde jag ut henne i stallgången och band upp henne där. och hon skötte sig exemplariskt idag verkligen. Fick rykta hela henne, även bakbenen vilket varit lite svajigt innan. Och så fick jag lyfta framhovarna och kratsa dem. Min duktiga flicka! Sen kliade jag henne på alla hennes punkter- svansroten, halsen och bakom örat. Då lekte livet tyckte hon!

Sen när själva rengöringen var klar så la jag ett grimskaft över ryggen på henne och lät det "hoppa" över ryggen på henne. Över rumpan och sen upp på halsen. Så att hon vänjer sig vid plötslig beröring och så. Sen provade jag att lägga min handduk över ryggen på henne, vilket också gick bra. Kliade henne med handduken när den var på halsen, och drog den till sist över öronen på henne.Hon var skitduktig! :)

Kommer nog göra samma sak imon, bara det att jag tänkte ta grimskaftet och ta det under magen och runt henne och spänna åt lite som om det var en sadelgjord. Det är nog nästa grej tror jag.

Men hon försökte inte ta sig loss idag och hon stod lugnt och stilla. Duktiga Blizzy <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar