onsdag 27 november 2013

När fölen precis kommit...

Så var jag och Alexandra ute i stallet och fixade med pållarna. Det regnade som tusan så vi tog in Hamras och Flickan och pysslade om dem lite granna! Hö i stallgången, torkade och ryktade. De klagade inte alls kan jag ju säga! ;)

Lilla söta Hampe!

Fina Flickan!

Sen gosade vi ju med fölen också. Wille blev borstad och innan vi tog in Hamras och Flickan så ledde vi runt båda två i stallet. Detta är alltså fölen som innan de kom till oss ALDRIG blivit ledda eller hanterade. 
Wille är ju jätteenkel att ha och göra med, han har ju blivit Magdalenas lilla gris! Haha..

Snygg är han också! 130 hög är han nu när vi mätte honom i veckan! :)

Nyfiken som tusan! 


Blizzy är ju lite oroligare för saker. Men jag har ändå kommit ganska långt med henne. Hon sparkades första gången man ryktade henne vilket hon inte gör nu. Och hon går att leda i stallgången utan problem men när vi försökte ute och var två pers så sprang hon rakt på mig... Haha... Ingen koll alls har hon. Hon är mycket flyktbenägen med till skillnad från Wille som inte bryr sig nämnvärt! 

Men jag är väldigt kär i "mitt" föl!





Hahah, fulaste bilden ever!

POch här ser hon så jääävla arg ut! xDD


Som sagt så regnade det så hästarna var dyngsura!

Söta Alexandra!

Fint Flickan, verkligen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar