måndag 18 november 2013

Första dagen med fölen!

Igår kom fölen äntligen! Men eftersom det blev för stressigt igår så tog jag inga bilder! När vi skulle ha in dem i transporten så stegrade sig Wille flera gånger, och en av dem så gick han omkull rakt bakåt.. Sjukt läskigt! Men till sist fick vi in båda i transporten!

De verkar inte vara hanterade alls och är inte vana vid att bli ledda... Så igår var det verkligen spännande...

Så var jag i stallet idag vid nio innan skolan började. Magdalena och jag hjälptes åt att borsta och hålla i dem... Jag borstade Blizzy som kommer vara "min" och hon Wille som är hennes! Och idag har vi verkligen kommit långt! Det gick att borsta dem nästan överallt, blizzy är bara lite kittlig... Sen när vi var klara så skulle vi prova att leda dem då vi övat på att flytta sig för tryck i boxen... Och det gick suveränt med båda! Blizzy var långsam och försiktig och Wille var lite mer vild och ville att det skulle gå fort! Hur kul som helst!

Här är jag och Blizzy på bilden! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar