lördag 19 mars 2016

Andra ridturen på Blizzy

Idag var det dags att rida Blizzan för andra gången! Hon var lite busig idag men inte värre än att det gick att få stopp på henne!

Jane red Norton idag och eftersom hon had  Odde med sig så hoppade hon upp först och satte upp Odde framför sig! Vilket innebär att ingen höll i Blizzy idag när jag hoppade upp, men det gick suveränt. Blizzan stod så snällt och stilla så! 😊 satte fötterna i stigbyglarna och sen tog vi ett varv runt travbanan! 

Hon var som sagt lite busig och ville gärna trava idag, och springa och slänga med huvudet. Men det var väldigt enkelt att få stopp på henne! Hon lyssnar väldigt bra både på tygeltag, röst och skänklar! Använder knappt skänklar på henne än, förutom de få gånger hon stannar och då trycker jag lite lätt så att hon går framåt igen! 😊

När vi sadlat av så tog Jane ut henne för att busa av sig lite. Och det var jag ju tvungen att filma! 😂

Är så impad på henne. Så duktig verkligen!

Norton tyckte det var lagom träning idag med. Har ridit honom tre gånger denna veckan. Och idag var tredje gången med ridrepgrimman. Känns som att det funkar bra och igår när jag galopperade med den var det inget problem med bromsen! ☺

Sån skönt att få spendera tiden i solen med mina älskade hästar! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar