söndag 6 mars 2016

Första riktiga ridturen för Blizzy!


Idag var Jane ute med mig och Carro i stallet igen. Och idag kände jag för att försöka rida med Blizzy på släp igen, men Jane hade en annan ide. "Har hon haft sadel innan?" Frågade hon. Och jag svarade "ja jättemycket". "Släng på den då" tyckte Jane.

Sagt och gjort. Blizzan fick på sig sadel träns och tyglar och Norton sin utrustning. Men Jane tyckte att hon skulle rida utan grimskaft, så då körde vi på det. Precis när vi skulle rida iväg kom Kristoffer och skulle fylla på halm och ensilage till hästarna med traktorn. Jag blev lite orolig att Blizzan skulle balla ur om traktorn var igång medan vi red iväg, men den enda som blev nervös var Norton. 

Red ca ett och ett halvt varv runt travbanan, vi vände uppe vid huset då det ju var där Kristoffer körde med traktorn, why risk it liksom. Det var kanske en kilometer, och det tog mellan 7-10 minuter att bli klara så det var nog ganska lagom! Men Blizzan skrittade på i frisk takt, travade några steg och fick kämpa rejält i uppförsbacken. Det tyckte hon allt var lite jobbigt, och sen blev det ju nerför också! xD
Hon hade tydligen väldigt skön trav med sa Jane, som en gungstol! :P

Norton var supertaggad. Fick köra lite öppna och sluta med honom för att han skulle bli lugn. Men han har ju inte kommit ut något i veckan heller då det varit så halt och tråkigt. Så han var supertaggad.

Sedan när vi kom tillbaka det är då Carro filmar oss. Blizzan var supercool hela tiden och det gick riktigt bra. När Jane skulle hoppa av så la hon sig på mage på Blizzans rygg, då ville gärna Blizz lunka runt lite, men Jane korrigerade och hängde kvar. Hon blev lite otålig idag men jag tänker mig att det kan vara för att det var första gången med sadel med. När Jane hängde så "drog" den ju åt ena sidan. 

Sen när vi var klara fick båda den nya gottematen, har på min hovis inrådan köpt Pavo till dem som de kan ta upp mycket bättre än Krafft. Och det är tydligen supergott. Blizzan fick även Odde på ryggen i boxen. Haha och det var väl inget tyckte hon. 

Nästa gång är det tanken att jag ska få rida henne. Ser fram emot det samtidigt som jag är väldigt nervös! Men gud vad kul det ska bli! :D


Mina älskade sötnosar! :D <3



Är verkligen så glad att jag har en så duktig tränare! :)







Jag vet att de neranför är lite suddiga, men det får vara så! :P



Alltså jag kan inte fatta det. Nu är vi verkligen på gång! ;D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar