tisdag 15 mars 2016

ledarskap i lördags

Eftersom jag och simon hade en askass kväll i fredags så orkade inte jag dra mig till stallet förrän när Carro kom hem från jobbet.

Jag tränade Blizzan på att stå stilla vid upphoppningstunnan- vilket gick sådär. 
Hon hade sadel och träns på för att liksom ha rätt sammanhang i huvudet och sedan gick vi en kort bit med dem. Eftersom Blizzan skulle få jobba mer på söndagen så fick hon sin mat och sedan gå ut medan Carro och Norton gick bort mot ängen.

De körde lite ledövningar och när jag kom bort såg det såhär fint och harmoniskt ut...
.....tills han blev skiträdd för mig... xD Hästen liksom.

Vi provade både att flytta bakdel så att han korsar sina bakben och även att han skulle flytta framdelen. Det var lite svårare men det gick till sut både när jag och Carro gjorde det.

Tror vi får träna mer sånt här för han var såååå trött i huvudet bara av det. Medan vi stod och funderade i några minuter på vad vi skulle göra så slöt han ögonen och tuggade. 
Sötnos med fina Carro! <3


Bara lite trött.






Komsi komsi!



Vet inte om ni ser hur trött han blev här. Bara av att följa Carro! xD




Och igen!


Och detta var enda bilden jag fick på Blizzan då. Hann liksom inte med att ta bild när vi var ute! xD
Tycker hon börjar bli sååååå snygg nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar