söndag 13 mars 2016

Idag har jag ridit Blizzy!!!!!


Jag är så sjukt hög just nu!
Idag var det min tur att sitta på min fina Blizz och jag var lite nervös. Men allt bara klaffade! 
Tog på henne utrustningen, la till stigläder som inte haft innan (när någon suttit på henne, hon har haft det utan ryttare en massa gånger!) Och det reagerade hon inte alls på.
Hoppade upp via uppsittningstunnan och det var väldigt enkelt då det bara var att lägga över benet. Sen helt plötsligt bara satt jag där!

Jane hoppade upp på Norton och vi började gå runt travbanan. Blizzan har fruktansvärt behaglig skritt och även trav då hon småtravade för att hålla jämna steg med Norton. Hon var väldigt lugn och avspänd och det kändes verkligen som att hon aldrig gjort annat.

Borta i uppförsbacken travade vi några steg och hon drog på ganska snabbt medan jag satt ner i traven (alltså traven. jag är kär i hennes trav, så sjukt skön!) hon blev lite busig och slängde lite med huvudet så jag började rida lätt och då lugnade hon sig, tror hon tyckte att det var lite tungt. 

Vi tog ett varv runt travbanan, alltså lite kortare än förra veckan men jag är ju också lite tyngre än vad Jane är. Bizzan var verkligen stolt över sin insats och hade spetsade öron hela tiden! Varje gång jag sa något till henne klippte hon bak öronen för att lyssna. Så söt!




Blir lite konstig vinkel att kort i men Jane satt ganska mycket högre upp med! xD



Försökte verkligen vinkla ut fötterna så att jag inte skulle störa henne i sidorna så mycket. Men gud vad fult det ser ut! xD



Och jag ser het sne ut i ansiktet för jag ler så mycket. Fatta vilken känsla. Att veta att jag sitter på MIN häst som JAG (och Jane!!) har uppfostrat! Hon har tränats länge för detta, och det känns fantastiskt!

Är så kär i mina hästar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar