lördag 11 februari 2017

Uppdatering Norton!

Många har frågat om hur det är med Norton, och jag uppskattar omtanken!
Igår kväll lade jag ett nytt våt-varmt omslag, tog temp och gav honom nytt hö och vatten. 
Ingen feber alls, igår hade han 37,2  36,3 och 36,9 vilket är normaltemp för honom. Han drack nästan 27 liter vatten igår och åt en massa hö. 

Idag på morgonen hade han tagit av sig omslaget igen, och hade inte druckit lika mycket som föregående dygn. Men vätskebalansen börjar kanske ordna till sig lite. Han var MYCKET piggare idag och kunde röra sig i boxen nästan utan att halta. Jag kunde ana det men hade jag inte vetat så hade jag trott han var helt bra! 
Fortfarande lite svullen men inte alls som innan. 
I morgon ska jag prata med Lone och då kanske han kan få komma ut några timmar på dagen! 
Fast egentligen är han fruktansvärt nöjd med att få vara inne. 
Men några timmar med boots i hage tror jag han klarar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar