söndag 6 oktober 2013

Peter Jöback och spårad utekväll med Johanna! :)

Blev ju i Fredags bjuden till gbg för att gå på Peter Jöbacks konsert på skandinavium av Johanna! 
Båda var ju jävligt skeptiska till att just se honom... Men det var till slut helt okej... Han sjöng massa musikal-sånger... Och det är ju i alla fall något vi gillar båda två! :)

Fast det kan ha varit så att vi gillade det så mycket för att vi drack ganska mycket innan vi gick dit. Satte oss på spårvagnen vid sex, och då var vi redan fulla... Kanske lite illa... 
Men det var kul i alla fall! xD 

Vi fick nog seriöst de sämsta platserna i hela skandinavium, men det gjorde faktiskt inget då det var jätteskönt att sitta långt ifrån alla andra och bara lyssna, snacka och dricka lite.

Förberedelser: Johannas smink och mat.


Glåmig i skolsmink men drickandes god cider.

(Mitt nya nattlinne från Ullared!)

Nytt smink.. Blev jävligt nöjd, men jag behöver inte säga att jag inte borstat håret va? 
Det var fortfarande i fläta! :)

Massa ljus och mys i hennes lägenhet!


cp-min, men skulle bara visa sminket typ... 

Kotlett, bea, paprika, lök, svamp, sallad! 
Sjukt gott!

Färdiga att dra!

(Johanna har typ de finaste ögonen jag vet... )


Men det blev en helt spårad utekväll. 
Efter Jöback mötte vi upp våra chefer Axel och Åsa som också varit på konserten, och drog genast vidare till en bar där vi blev bjudna på cider och var sin tequila av dem. 
Drog i oss dem ganska fort och blev nästan uppraggad av en italiensk gubbe.
Så vi gick vidare till Excet som tydligen är en innekrog i GBG.


Eftersom vi hade satt upp oss på en VIP-lista innan vi drog ut så kom vi in på ca fem minuter, istället för att stå i den vanliga kön och behöva vänta en timme. Det kändes lite coolt.. xD

Direkt där inne var det mer tequila som gällde. 
Allihopa skulle dra en trappa upp så jag följer efter dem, men helt plötsligt står det en kille i vägen.
Och han var ganska mullig, och seriöst dvärg. För han var ett trappsteg upp och ÄNDÅ lika lång som mig. Då är man fan inte stor. Inte snygg...
Eftersom jag är ganska full vid detta laget vill jag inte släppa tag om räcket så jag säger: 

-Flytta på dig.
Han: Nej du får flytta dig, annars kysser jag dig.
*Eftersom jag vägrar flytta på mig så börjar han luta sig mot mig som om han ska kyssa mig. Och jag är ju liksom så äcklad av denna lilla man att jag böjer mig bakåt, och står nästa till slut i brygga i trappen. Han följer efter men inser att han inte når*
Jag: haha, du når mig aldrig, jag är för vig för dig.
Han *lutar sig mot mig och viskar helt överflödigt i den höga musiken*: Men jag har en 29 cm stor kuk i byxan som vill träffa dig. 

Varpå jag dör. 
Seriöst. 
Skrattar, slänger ur mig: Jag är lesbisk. Och går skrattandes därifrån.
För jag lovar.
Jag blev väldigt lesbisk där en stund. 

Gick sedan ut på dansgolvet när jag hittat resten och skrattade så jag höll på att dö. Dansade där säkert i en timme och Johanna hittade en kille att strula med. Eller två. 

Sen gick vi vidare till Park Lane. Och precis innan det gick Åsa och Axel till hotellet. Här någonstans började jag bli trött. Klockan var två och jag är ju ALDRIG ute annars. 
Kom i vilket fall in, dansade en massa, började nyktra till, och sedan spydde någon på mina skor. (Som för tillfället var Johannas då jag hade fått låna dem, stackare.) 

Då fick jag lite nog. 
Så jag drog i den fulla Johanna, och drog ut henne därifrån. Då hade vi varit ute nog tyckte jag. Sen blev hon jättehungrig så vi gick mot Citykebab där hon köpte sig en kebabrulle.
Jag stod utanför och väntade och hittade två ganska snygga killar att snacka med. 
Matte och Robban.

När Johanna kom ut spillde hon kebabrulle på Matte, och sen bjöd hon hem dem till sig för efterfest. 
Så de bjöd på en taxi från City till Kortedala
 (för er där hemma så är det som till spjutsbygd från stan ungefär). 
Jättenajs att slippa spårvagnen dyngraka. 

Väl hemma tog jag på mig min förlovningsring igen (var rädd att tappa den!) och Matte såg besviken ut... Men eftersom Johanna och Robban verkade vilja ha lite privacy så gick vi in i sovrummet och snackade tills klockan 6 på morgonen. Sen gick vi ut till de andra igen när de var klara med sitt... 
Och då däckade jag på min madrass på golvet, medan de andra fortsatte att festa lite privat sisådär..

Sjuk kväll. Ganska bakis. Drog hem vid ett sen. Och gud vad jag mådde dåligt. 
Inte illamående... Men jävligt skakis. 
Men GUD vad jag hade kul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar