torsdag 5 december 2013

Idag är jag 18!!!

Ja eller... Nej.
Vet ni vad största skillnaden mellan boråsbusschaufförer och karlskronabusschaufförer är?

Skulle fylla på mitt busskort och gick fram till chauffören och lade kortet på automaten..
-Vad ska du ha? Frågar chauffören.
-Jag ska ha flerkommunskort...
-Ungdom? Frågar han.
-Njae, det vill jag ju gärna ha men jag tror inte jag är ungdom.
-Hur gammal är du?
-Jag är 22..
Busschauffören rycker på axlarna och säger: Du får ungdom! När någon frågar så är du 18 år, okej? Dumt att göra dig fattig på busskort ju...
xD

Det mina vänner, är den stora skillnaden... I Karlskrona får man gärna betala för mycket till de griniga busschaufförerna... Men inte här! xD

(Har för övrigt min Elin-mössa på mig, känner du igen den Elin?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar