lördag 21 januari 2017

Kämpigaste Blizzypasset hittills!

Idag kom en ny tränare och hjälpte oss lite. Jag behöver många insynsvinklar för att lösa denna pålla! Jag och Blizzan red bakom Carro och Chimall. Idag hade vi grimskaft hela tiden vilket kändes lite skönt då Blizzan ALDRIG bråkat så mycket som hon gjorde idag. Emelie ledde och gav bra råd och det kändes från min sida väldigt lugnt även om Blizzan brallade. Hon ville gärna trava (i snigelfart), och när hon kom för långt ifrån Chimall blev hon jättetjurig och ruskade på huvudet och ville dra iväg. Men efter lite övertalande gick det bra. 


Chimall som är lugnet själv gick först och struntade fullständigt i vad Blizzy gjorde bakom honom. Han såg ut som att han tyckte det var helt okej att få lulla med sin matte lite. Dreamteam<3







När vi kom tillbaka sa jag att jag ville göra en volt kring Emelie då Blizzan inte gärna går utan draghjälp. Hon stannade mycket första varven och speciellt på två ställen. Men efter lite råd från Emmelie så gick hon med helt egen bjudning hela varvet flera gånger utan att stanna upp. Sedan stod vi stilla en stund och till sist hoppade jag av. Kändes fantastiskt att det gick som det gick för som jag skrivit innan så måste hon vara med om jobbiga saker ifall vi ska bli bättre. Sen hade jag en fruktansvärt nöjd häst som jag till och med tror var lite svettig efter bråkandet. 




Känns spännande med nya tankesätt och merträning. I morgon ska vi ut igen. Korta pass är vad vi ska köra på och flera så tror jag allt att hon blir inriden ordentligt denna våren! Hoppas vi slipper trots och en massa växande nu! <3

Fy vilken träningsvärk jag har nu. xD Helt annorlunda muskler som jobbar när man rider henne än om man rider Norton! xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar