lördag 21 januari 2017

Long time no see...

Det var verkligen superlängesen jag bloggade nu. Mitt liv har varit fruktansvärt stressigt denna hösten och periodvis har jag inte mått så bra. Har liksom inte orkat varken blogga eller vara aktiv någonstans men nu igår så känns det som att det vände lite. Simon och jag har haft mycket förändring nu efter bröllopet med. Jag började jobba på Anderstorps bibliotek som filialföreståndare på min första fasttjänst- YAY! Simon slutade just sitt gamla jobb och jobbar nu 350 meter hemifrån vilket känns fantastiskt. Han är gladare då han faktiskt har en fritid numera. Det hade han inte innan med upp till 4 timmars restid varje dag.

Jag slutade även att jobba i Ulricehamn i september och nu i december slutade jag i Broaryd. Känns lite trist att inte ha mina ungar där, men det blir nog bra till slut! Jag trivs i vilket fall väldigt bra i Anderstorp tillsammans med mina kollegor där.

Vi har köpt en ny bil som heter Skuggan. Emmet har fått pensionera sig. Känns lite tråkigt men han hade ju ändå gått 51000 mil. xD

Sniglarna har fått flytta till Broaryds förskola där jag tror att de kommer att bli lyckliga.

Blizzy har ridits väldigt sporadiskt under hösten pga att det har varit en del jag behövt hjälp med, som jag inte rett ut själv men nu är vi igång mer!

Norton har ridits en del i höst vilket gått väldigt bra, fram tills nu då det varit så halt att jag inte vågat ta ut honom. Han är så sjukt rädd för att halka, så just nu har han en vintervila tills halkan lossats lite! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar