lördag 23 februari 2013

Dagens brutala dödsjakt!

Simon, jag och Stacey har idag haft en mysig tur ut till stallet.
Vi var där från 13 till 17 och bar vatten, hö och så red jag en runda på Hamras.
Måste börja sätta igång honom igen. Han har tappat typ alla muskler. Har ju inte kunnat rida pga snön liksom. Så jävla irriterande.
 
Menmen, nu ska vi försöka fixa det. Tog en skrittrunda idag. Även för att vänja Stacey vid att man ska gå med hästen. Så Simon gick med henne bredvid. Det gick jättebra även om hon var lite rädd!
Men hon skällde inte på han iaf!
 
Medan Simon bar vatten så såg han något litet springa över gräsmattan.
Han skrek till mig att det var en mus!
Så jag och Stacey sprang dit (på mitt initiativ) för att mörda den!
Och det gjorde hon.
 
Och Sofia. Jag är ledsen.
Men det var en näbbmus.
Min mördarvovva! 
Såhär på hugget kan man vara när husse tar upp sagda näbbmus för att slänga iväg den igen.
 (Jag lovar, den var inte tillräckligt död!) 
MIN! 
Hon hade skitkul.
Och jag vill att hon ska ha ihjäl mössen där ute, så det var jättebra.
Och hon lekte med den som en katt..
Galna vovva! 

1 kommentar:

  1. Åh, jag förlåter mördarhunden... Hon är ju trots allt galet söt med ett lik i munnen! xD

    SvaraRadera