torsdag 28 februari 2013

Hunddagar! Och fredagsmyyyyyys!

 Både igår och idag har verkligen varit riktiga hunddagar.
Igår var Stacey och jag i stallet.
Medans jag hade henne i ett bälte runt midjan (alltså händerna fria), så gjorde jag alla hästrelaterade sysslor. Jag hade med henne medan vi gjorde allt från att bära vatten till hö. Och även upp I hagen för att fylla på hömataren. In till hästarna liksom. Och det gick skitbra. Hon följer mig för det mesta och vill inte döda hästarna. Tur för henne då hon ska bli stallhund ;)
 
Idag åkte vi till veterinären för besiktning.
Hon är nu fullt frisk dokumenterat och det är jävligt skönt.
Sen gick vi till stallet från veterinären vilket är lite längre än vanliga rundan.
Gjorde sysslorna i stallet, och självklart fikade med Nisse.
 
(Jag var väldigt svettig när jag kom in till Nisse efter att både gå och jobba, så jag tog av mig stora jackan, och tjocktröjan, och satt kvar i bara linne och ja sportbh.
Jag får en aning klyfta i mitt stalllinne, och Nisse kunde inte låta bli att titta.
Jag berättade detta för Simon som tyckte att jag skulle låta Nisse kolla oftare för det är synd om Nisse för han är gammal. Min man är konstig. Bara en liten parentes)
 
I alla fall... Sen när vi klev av bussen idag så såg jag att de två West highland white terrierna som bor här var lite längre bort på min väg med sin ägare. Och den ena HATAR andra hundar. Vilket även Stacey gör. Så jag tog upp freesbeen som jag hade i väskan, och precis när hon såg dem andra hundarna så fick hon den! Och det gick jättebra! Gick 5 meter ifrån dem medan dem vrålskällde. Och hon var kolugn om än lite intresserad. Men det kändes som en sån JÄVLA seger!
Underbart!
 
I kväll här nu så har jag tränat lite tricks med henne.
Rulla runt, sitt, ligg, plocka (mitt kommando för att ta upp något), loss, sida (lägga sig på sidan) och början till att krypa. Gick riktigt bra och hon hade jättebra fokus.
Och lite kontaktövningar!
Så nu har jag en trött vovva!
 
Nu laddar vi för god mat och gladiatorerna!
FREDAGSMYS!
Såhär skitig blir man av att vara i stallet! 
Och såhär trött blir man efter att ha varit i stallet!
 
Detta var bara en sån jävla suspekt bild så jag var tvungen att lägga upp den!
XD 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar