onsdag 6 februari 2013

Ibland är vi så jävla slöa. Värdelösa studenter!

 Ja. Simon är den som brukar diska (även om jag mer och mer lär mig)...
Men nu senaste veckan har vi verkligen inte diskat mycket.
Jag har diskat två ggr, ett fullt ställ varje gång. Simon lite granna.
Han har ju varit sjuk, och jag har försökt hålla igång det andra liksom. Så disken har inte blivit gjord.
Men eftersom vi ska till Karlskrona på Lördag så insåg jag idag att det fan inte kan se ut såhär om vi ska iväg. Komma hem till skiten liksom.
Och vi hade disk ÖVERALLT!
 
Grytor och plåtar (3!!) på golvet. Glas och tallrikar på alla köksytor och bord, och FULLT med bestick i diskhon. Men inte längre. För jag har ställt mig och diskat ALLT! Även gallret vi hade med oss och grillade på i lördags är diskat.
 
Detta tog bara en och en halv timme.
Och jag är genomsvett.
Och jag vet att det ser lite ut, men ALLT är staplat på varandra...
Under den stora kastrullen står det tex två mindre...
 
Usch vi brukar verkligen vara mycket duktigare än såhär...
 
I´m a packman... ;)
Inte alls internskämt... nejdå..
 
Denna är tömd en gång...
 
Gjutjärns-grytan och pannan står till höger vid spisen.
Vi har dessutom tre plåtar och gallret i ugnen.
Nu går jag och dör i en hörna tror jag.
 
För nu slänger jag mig i soffan, äter American-LCHF-cookies,
och dricker mjölk och ser på farmen tror jag.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar