fredag 22 februari 2013

Jag älskar min man men....

Han är så tondöv.
Och för mig som är ganska musikalisk så är detta ett mindre problem.
Han sjunger gärna, men inte bra. Och det gör mig inget.
Jag menar alla kan inte sjunga, och det finns många som är myyyycket sämre än honom.
Så det är lugnt. Men...

Han kan liksom inte känna igen två helt olika låtar.
Vilket gör att vi faktiskt bråkar ibland om så otroligt korkade saker som att den här låten låter som den här låten. Vilket jag hävdar att den inte alls gör.
Det är skitsaker. Och det kan verkligen störa ihjäl mig ibland.

I helgen såg vi på: Det bästa lilla horhuset i Texas. Som är en musikal-humor-film med Dolly Parton.
Jag gillar Dolly Parton. När jag var liten var jag Dolly Parton-frälst. Hon är duktig.
Och i Simon höll med om att hon var bra och så, och han tyckte att filmen var rolig.
I slutet av filen sjöng Dolly Parton sin låt: I will always love you.
Inga konstigheter? Right?
Men Simon tyckte den var en KOPIA av Titanic-låten My heart will go on....
WHAT!?

Nej.

Och jag hävdar att nej Simon, det är det inte alls. Det är inte alls samma melodi.
Och han säger: Ja men de har ju samma ord i dem.
Nej Simon det har dem inte... INTE!
Neej, vi lämnar detta nu tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar