torsdag 6 juni 2013

Koutsläppet i Saxared, Bildbomb!

Gick upp åtta i morse för att följa med Magdalena till Saxared och få se koutsläppet! Jag har aldrig sett det innan trots att jag bor på landet. Och det var jättemysigt med alla dessa glada kossor!
Sprang fort som tusan, bockade och sparkade bakut och var allmänt roliga...


Bockasprång ;)





Hon ville in igen...



Full fart i samlad trupp!


Detta är Magdalenas gosegris. Hon är jättetrevlig! :)

Och vem kan stå emot en två dygn gammal kalv?
Han är så söt... O.O



Det var lite spännande när de ville komma mot oss, tur att man inte är rädd för kor... xD




Flygande 



Nöjd man! 







Den sista kon ville inte ut, och till höger, när korna sprungit ända ner till hagens slut, ja då ville de in igen.. 
Elin, kommer du ihåg att vi tänkte rida in en ko när vi var 14... 
Höhö... men de är ju så sjukt söta!
Ja och som vanligt suger min kamera i mobilen. Jag vill verkligen ha en digitalkamera. 
Men det var i alla fall väldigt mysigt och gå runt där på gården och titta. Jag gillar kor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar