lördag 1 juni 2013

Jag har nästan sommarlov!

Lördag.
Eftersom vi blev klara med rapporten igår (ja fy fan var awesome jag och sofia är) så har vi endast redovisningen kvar. Känns helt okej faktiskt. Så nu har jag liksom inget att göra förutom att fokusera på körkortet.

Borde lägga mig och verkligen plugga in den någon dag snart. Gjorde ett prov innan och tyckte det var ovanligt svår. Jo tjena liksom 19 av 70 rätt, kändes lagom kul typ. Men skitsamma jag ska nog klara det här också.

Sov för övrigt länge idag, simon och jag tog en packwalk med vovvan tillsammans på en timme strax efter att jag vaknade. Jag har tränat in en ny grej med Stacey.

Hon älskar ju bollen och freesbeen, men hon har inte koll på dem medan hon springer efter dem så ibland är hon fel ute totalt. Alltså har jag haft henne i långlinan, bett henne följa med mig, sitta och vänta medan jag backar ca tio meter (detta är skitjobbigt då hon älskar b+f) och när jag är i position så kastar jag om hon inte gått mot mig. Hittlls går det skitbra och hon är helt slut i huvudet när jag gjort det ett antal gånger.

Jag gör det lite för att hon till slut att folk omkring oss får leka med bollar utan att hon ska ta dem. Och att hon inte ska hoppa och skälla när jag ska kasta med henne. Och hon hade ALDRIG klarat detta när vi fick henne. Så jävla duktig!

Igår när jag var ute med henne mötte vi Marley igen också, hunden hon gillar. Jag satte henne och lät dem närma sig. Och det fick bra, sen fick de hälsa. Och hon slickade honom i mungipan och var superglad. Sen gick vi vidare som om det inte var något problem liksom.. haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar