lördag 8 juni 2013

Människor är så fåniga ibland.

I synnerhet jag är ganska fånig ibland.
Jag har ju sjukt ont i ryggen, typ som ischias fast det är inte det utan det är en muskel som helt enkelt inte pallar trycket. Har ju varit hos Naprapaten och han berättade att det beror på att jag är plattfot så mina fötter blir felställda, alltså blir mina knän felställda, alltså får jag ont i ryggen. Och det beror helt enkelt på att jag är för tung. Inte rocketscience eller hur?

Jag har fått 6 övningar jag ska göra varje dag för att stärka muskeln, ganska vanliga typ:


  • Pressa ner svanken i golvet och ta upp huvudet, typ som en situp fast inte lika anträngande.
  •  Sen att man ligger på rygg och juckar i luften (om det var simon som skrev så skulle han veta vad deras riktiga namn heter). 
  • En övning som man ligger på rygg med benen böjda och sen lägger benen först åt höger sen åt vänster. 
  • Stå på alla fyra och svanka/kuta ryggen.
  • Lägga sig i en liten boll på alla fyra.
  • och sen den vanliga friskisövningen, stå på alla fyra ta ut höger ben och vänster arm och ta fram och bak dem. Jag hatar den, jag har inte balans till den alls.'
Inte så jävla avancerat. Tror ni jag kommer igång och gör dem?
Nej.
Ty jag är korkad. Jag vet att skiten gör mig bättre, men jag tar mig inte de där två minuterna om dagen.
Och vet ni varför?
Jo för jag har ont i ryggen och vågar inte lägga mig på golvet.
Så.Jävla.Dumt.

Så nu har jag börjat göra dem på morgonen. Inne på andra dagen nu, tänkte jag tar och gör dem samtidigt som jag tar morgonmedicinen så kommer jag ihåg det med! :)
Nu jävlar ska ryggen bli bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar