tisdag 25 februari 2014

Har kört in lilla grå!

Har ju harvat med lilla grå några gånger och tänkte att det var dags att sätta för vagnen.
Jag och Alexandra körde första gången med henne några varv runt travbanan vilket gick suveränt. Dock körde vi henne med träns och bett första gången vilket hon inte gillade. Så de andra två gångerna nu så har vi  bara kört henne i repgrimma vilket har gått så mycket bättre. Ända möjliga problemet är att hon är svår att stanna, för hon är väldigt stark, men det kommer gå över när hon blivit lite mer van!

'
Idag körde vi henne med springern på vagnen och Stacey bredvid!
De var jätteduktiga båda två och struntade helt i att de sprang bredvid varandra!

Fina Lilla Grå!

Jag och Carro idag. Jag fattar inte detta Carro, du som är så snygg, varför gör
 du så konstiga miner på alla kort!

Jag och Carro andra gången vi körde lilla grå.

Idag.

Såhär fint var det idag! :D


Hon jobbar verkligen på ordentligt!

Carro söt, jag miffo. Ugg. 

Men Carrrrrooooo!

Jag, Carro och Stacey var i stallet i ca 6, 5 timmar idag och motionerade alla tre hästarna. Lilla grå blev körd stora byrhult-rundan då hon är starkast och uthålligast. Stacey fick springa bredvid. Sen körde vi Kelly 6 varv runt travbanan. Hennes kondis börjar bli riktigt bra nu i jämförelse med hur hon var i början. Men hon är sjukt explosiv. Lilla grå är ju snarare snabb men stark liksom. 

Sen longerade vi Cindy som bara ville stegra sig och hålla på! 
Hon är lite stel så vi ska longera henne och sen strecha henne några gånger i veckan så att hon förhoppningsvis blir lite bättre. Sen skall hon ridas en del och till slut kommer hon nog palla att bli körd som de andra. 

Både Kelly och Lilla grå körs ju i repgrimma nu med, då de bara blir störda av bett. Men Cindy blir riktigt dryg med bara repgrimma så hon får fortsätta med bett.

Men detta är sjukt duktiga flickor verkligen! <3
Och faaaaaan vad jag är glad att jag och Carro har hittat varandra. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar