söndag 9 februari 2014

What happens in Hästville?

Det händer ganska mycket i mitt hästliv just nu. Blizzy blir duktigare för var dag och hon anstränger sig till tusen. Vi har börjat tömköra och tömlongera och hon beter sig riktigt bra nu. Vi har haft en del problem med att Magge och Erik inte kan fånga henne i hagen, men jag, Marie, Carro och Linnea har absolut inget problem. Tvärt om så möter hon oss i hagen bara man tar det superlugnt. 

Tömkörningen går jättebra, även om gjorden är för stor så funkar det med lite filtar under. Hon visar verkligen framåtbjudning och är helt enkelt suverän!

Eftersom det inte funkar i nuvarande stallet så har Marie och jag i samförstånd bestämt att hon ska flyttas. Vi kommer flytta henne till Annas lösdrift, vilket känns jätteskönt! Så idag är transporten bokad, gud vad skönt det ska bli!

Annars har flickan senaste veckan lugnat ner sig något oerhört. Litar mer på andra än mig och är allmänt supersocial och trevlig! 

Lite kul utveckling har varit att Carro och Alexandra typ hänger med varje dag, någon av dem eller båda två, vilket är helt underbart. Skitkul att få sällskap och det är verkligen kul att ha hittat mig ett litet "tjejgäng" här. Vi träffas ju flera gånger i veckan, och snackar en himla massa!
Hon är verkligen jätteduktig!


När Carro är med är nästan alltid Baccara med. Jag tror de är lite kära!

Haha, att parkera ett föl. Del ett.

Del två.

Del tre. Duktig flicka! Hon börjar bli stor nu med. Växer fort som tusan!

Och jag vet Carro att ni inte är så vackra på denna bilden, men ni ser allt lite kära ut! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar