söndag 30 mars 2014

Dagen i bilder....

Carro och jag cyklade till stallet idag och när vi kom fram så tänkte 
vi att vi skulle fånga en killing. Och Carro blev lite kär!

Tindra tyckte också att den var söt!

Fast den protesterade lite med carro!

Lilla Grå var packåsna, men hon var ganska nöjd ändå.
Det var såå skönt ute idag med, älskar att kunna gå utan fleecen! ^^


Carro tömkörde Kelly. Som för övrigt var ganska jobbig.

Fina Tindra med Cindy!

Duktiga flickor!

På väg till paddocken bestämde vi oss att gå upp för en backe.
Det ville varken Cindy eller Kelly, men till slut så!


Eftersom Cindy var ganska trött så valde vi Lilla Grå i paddocken.



Lilla Grå är ju i stort sett bara riden av Tindra, och Hon fick kämpa som tusan för att få ut henne i kanterna. Men till slut gick det! Hon är så sjukt duktig!

Dom såg ganska nöjda ut med! ;)

Tindra och Lilla Grå galopperade en gång, vilket också var första gången Lilla Grå galopperade under ryttare. Och hon blev så glad att hon sparkade bakut två gånger. Tindra flög då fram på halsen på henne, men hon satt kvar! Hon hoppade helt enkelt bak i sadeln igen! Så cool unge!

Tänk att man till och med kan gå ner lite i form med.



Fast vi bråkade lite med... xD

Sen var det dags att dra stock med Blizzy för första gången.

Och hon har inte haft något bakom sig såhär innan förutom dunken med småsten i, ja och slanorna vi drog i veckan. Men det var inga som helst problem!

Här letar vi efter en lämplig stock.

Min fina <3

Tycker det är coolt att hon är så lugn.

Världens finaste rumpa!



Fast lite otålig är man allt!


Blizzy och jag med matchande rumpor.,...

Hon gillar verkligen att dra, öronen rakt fram och fin frammåtbjudning!

Här ser man själva gripklon med. Kan gissa på att bara den och kedjorna väger upp mot tio kilo!

Nu så! Nu hittade vi en lämplig stock!

"Matte jag vill gå nu!"

Älskar denna bilden, så fint ljus.

Helt okej nybörjarstock!

Sen drog vi upp den till högen utan några som helst problem. 
Selade av då hon ändå varit ute i minst 20 minuter, vilket är typ så lång tid man ska vara ute med unghästar. Fast hon har ju fått vara ute mycket längre än så innan. Men det märktes på henne att hon tyckte det var kul!

Sen cyklade jag och Carro hem, och min jävla kedja hoppade seriöst 3 ggr på 3 kilometer. 
Så irriterande!
Men nu är jag äntligen hemma!
Och snart ska jag hämta simon och Stacey för de har varit i Stockholm!

1 kommentar: