tisdag 11 mars 2014

Jesus Christ Superstar och heldag i GBG med svärföräldrarna!

Gick upp tidigt och tog bilen till Borås för att sedan ta bussen därifrån till Gbg. 
Direkt när vi kom fram så var vi hungriga så då letade vi upp ett cafe där jag och Simon kunde äta frukost och svärföräldrarna få kaffe.
Det enda som var någorlunda LCHF var Indisk linssoppa. Asgod, dock vegansk. Menmen.

Min man var söt.
Cafeet hette för övrigt Condenco.

Fint väder för övrigt. 


Åsa och Göran var ganska nöjda också.
För övrigt älskade jag inredningen här!

Sen gick vi i lite affärer och tittade runt. Sen gick vi till Feskekörka. 
Och eftersom vi alla älskar fisk så bestämde vi oss för att äta lunch.

En rejäl bit varmrökt lax. Och självklart lite löksill.

Och rökt makrillfile. Här ser man även hur stor laxen är. 
Och vi beställde "en munsbit var åt fyra personer"

Räkor åt mig och Göran. Nomnom!


Så mysigt! Vi satt ute i solen och åt! :D

Makrill.

Sen var det dags för att gå vidare. Simon och jag strosade i butiker medan Åsa och Göran bytte om på hotellet. Sen var det dags för kvällsmat. I know, äta hela tiden. Gick till säkert 15 restauranger. Och alla var fullbokade då första föreställningen från JCS precis var över och alla ville äta. Vi hittade till sist en restaurang som nästan var tom, med massa Mezarätter från arabiska länder. Helt okej mat, men inte riktigt min grej. 

När vi kom in i skandinavium visade det sig att jag hade beställt PARKETT-biljetter, så vi var asnära scenen. Och det hade jag ingen aning om. xD Snacka om att bli glatt överraskade!





Sen fick man inte fota under föreställningen, så det blev bara före och efter.




Han till höger här hade en jättemörk basröst. fast det var jävligt överarbetat. Och så gjorde han nått irriterande med munnen.


Lärjungarna.





Han som spelade Judas. Fantastisk röst hade han verkligen! Har dock bättre bilder där nere!

Ola salo som Jesus ^^

Han var bra som han alltid är, men jag kände lite lätt att det märks att han "bara" är artist. 
Men han var ändå asbra!

Här har vi både Judas och Jesus...
Och hon som spelade Maria Magdalena, men hon var riktigt dålig. 


Fast min kamera är ganska dålig så är jag ganska nöjd med att jag fick bilder där det iaf syns vem det är. 






Nej men en riktigt mysig föreställning var det. Och Ola Salo har ju verkligen talangen att kunna se galen ut. 
Så när Jesus dog så såg han ut som värsta mentalpatienten som rymt ungefär. Minspelet på den gossen är inte nådigt. 

VI tog bussen till Borås vid 23.30. 
Jag tänkte det innan vi bestämde oss för att ta bilen till borås att om vi inte gör det så kommer vi få vänta i borås i två timmar. För jag lovar att om vi hade tagit bussen så hade vi fått vänta mellan 00.30 bussen och 02.30 bussen som går till svenljunga. När vi kom till Borås i lördags var klockan 00.31. Och Svenljungabussen hade preciiiiis gått. Awesome uträknat av mig. Var jävligt glad för bilen då! xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar