tisdag 4 mars 2014

Dagens hästjobb!

Carro och jag drog till stallet idag för att komma bort lite. Tänkte att det var dags för Blizzy att få komma igång lite efter konvalecensen och tänkte tömköra lite. Men eftersom hon varit så bra på det så tänkte jag att det är dags att faktiskt gå vidare. Så vi slängde på henne Annas ponny-loksele som var liiiite liten men ändå helt okej. Och så satte vi fast en dunk i spännband med lite småsten i så att den lät mycket. 
Och hon gick på som om hon aldrig gjort annat. Sjukt lugn har hon blivit. Och stabil!

Nya tränset som jag hittade på Loppis för 70 spänn. Assnyggt och jätteskönt!

Efter tömkörningen testade vi "pressenninglek". Satte fast en Ikeakasse på rumpan på henne. Att ha den över huvudet var dock läskigt! Så då kliade jag henne med den där hon tycker det är mysigast och då var det lugnt.

Hon var verkligen jätteduktig! Och vi gick i skogen med över träd så att dunken lät jättemycket, och ibland fastnade den i grenar och lät ännu mer. Och drog med sig saker så att det tog emot lite. Och hon brydde sig inte ett dugg.


Tror nog det blir körhäst av henne med!

Min lilla lyhörda häst! Vi gick även upp och ner för backar i skogen och tvingade henne där att backa i backen så att hon gick med rumpan först upp. Jobbigt men inga problem!

Hon börjar få en riktig Ardennerrumpa!

Full mundering. Hon börjar bli sååååå fin nu!

Mina miffosar! <3

Hon kan gå fint med ;) Hon behöver ju inte gå i form men gör det ändå ;)

Det är lite kul hur sjukt biffig hon börjar se ut nu. Hon har lagt på sig minst 50 kilo sen hon kom till Anna och vi har sett massor av nya muskler!
Men idag var verkligen en underbart kul hästdag tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar