fredag 14 mars 2014

Solen är tillbaka!

...Och det är hur underbart som helst. I tisdags var jag och tjejerna i stallet och tog en runda med lilla grå och Blizzy. Jag tömkörde Blizzy och Carro och Alex körde lilla grå... :) Vi tog Stora Byrhultsrundan som är ca 7 km lång tror jag. Och den biten gick/sprang jag med Blizzy, förutom en backe då jag fick köra med Alex då Lilla grå brukar dra så mycket där.

Blizzy var taggad och superduktig... Hon har riktigt bra frammåtbjudning och är samtidigt väldigt medveten om VAR hon är. Duktig på att flytta sig med ifall något skulle hända liksom. Stacey var med också i springern. Så ALLA mina tjejer var verkligen med.
Liten börjar bli stor nu med. :)

Jag tömkör, carro kör och alex fotograferar... 

Diggar färgerna här. Och Blizzy börjar få en ordentlig Ardennerrumpa! :P

Glad Stacey ivrigt springande bredvid!

Fint Carro, Fint.

Här skulle vi ut på "stora" vägen. Kom sen på att Blizzy aldrig varit i närheten av trafik, men hon var kolugn trots att det kom lite bilar ibland. Inga problem alls. :) Hon hade heller aldrig tömkörts så långt, men hon hade ett jättebra fokus hela tiden!

Lilla söta Grå! Ska fixa en ny repgrimma till henne då denna kasar upp mot ögonen och stör henne. 
Inte okej!

Min långbenta dam. Och min favvorumpa!

Finaste ponnyn!

Söta flickor!

Tur att jag har en tålmodig hund med. :P

Alexandra får lära sig köra själv :)





Man kan faktiskt gå lite i form med ;)

Duktig :P

Mycket stolt över denna tjejen alltså. Gud vad hon jobbar på bra nu! 
Och utvecklas fantastiskt fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar