fredag 30 maj 2014

Det där med Reborns alltså....

När jag surfar runt på ifokus så hamnar jag ibland på "spännande" sajter. Typ som reborn ifokus. Har du hört talas om reborns? Det är en docka i silicon eller någon annan liknade substans, som ser ut, känns, och väger lika mkt som en riktig bebis. Folk köper dem och säger att de varit reborngravida, och gör allt man gör med en riktig bebis. Badar, matar, byter blöjor.

Nu ska vi också nämna att det är riktigt realistiska dockor, de ser verkligen ut som bebisar. Men det är inte barn som leker med dem, utan helt vuxna människor. Oftast kvinnor. Inte kvinnor som av olika anledningar inte kan få barn, utan friska kvinnor, i vuxen ålder som leker med dockor? Jag tycker det är lite sjukt. Jag får en sån obehagskänsla varje gång jag hamnar där inne, och jag kan ändå inte låta bli att kolla runt. Är så fascinerade utav dessa kvinnors besatthet av dockor som ser ut som bebisar. Och de har hur mycket bebistillbehör som helst med, vagnar, kläder, pottor. Ja allt.

Bebisgrejer är inte billiga, men så är inte dockorna heller. Fick reda på nyss att en siliconebaby är värd mellan 14000-50000. Jag menar, om man nu ändå skiter ut pengar, varför inte köpa en rebornbebis på tradera för 50000?

´Nej, jag fattar inte. Hade det varit kvinnor som inte kan få barn, då hade jag kunnat förstå.. (Fast varför skaffar man inte hund, isf?) Men nu är det ju inte detta som är fallet. En del inreder liksom hela rum till sina reborns.

Man måste nog vara lite konstigt funtad om man gillar sånt som en vuxen individ. Är det någon som vet någon som gillar sånt här? Eller fattar ni? Hur kan folk fastna i att leka mamma-pappa-barn liksom?



Bilderna tagna från google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar