fredag 9 maj 2014

Vart fan är mina glasögon!

Ska köra till Karlskrona idag med underbaraste Johanna! Och jag har slarvat bort mina glasögon. Jag fattar inte vart fan de är! Gaah! Helgen bjuder på jobbintro i vilket fall. Mycket roligt tycker jag. Saknar ju jobbet en del. Och så vet jag ju att när jag börjar jobba så är jag förhoppningsvis Utbildad Bibliotekarie. Helt sjukt.

Följde med Carro och Alex till ridskolan igår. Var ju tvungna att titta på när Linnea och Linnea red. Var väldigt kul men jag var så sjukt trött efter tidig morgon och intervjuerna så jag var övertröttspeedad och lite lätt barnslig. Bästa kombon.

Linnea J fick värsta busponnyn första lektionen. Och det var hoppning. Ute i ösregn med astaggade hästar. De tog några hinder sen fick lilla hästen Knarr för sig att börja racea runt. Linnea höll sig fast och försökte få stopp på busponnyn, och efter två varv i paddocken i hög fart så fick hon äntligen stopp på Knarr. Hade det varit VEM SOM HELST annars så hade människan trillat av, eller gått av och vägrat rida henne igen. Men hon kämpade på. Trots en ponny som hoppar och skuttar samtidigt som hon knarrar. Tokhäst!
Nästa lektion så hade hon sin sköthäst i hoppning, det gick mycket bättre även om det blev en del snabba svängar förbi hindren. Men till slut lyckades hon! Riktigt duktig flicka! Trots sämst förutsättningar: ösregn, astaggade hästar, lerigt underlag, så gick det bra för henne även om hon kasnke inte tyckte det själv! :D

Menmen, ska nog sätta mig och transkribera intervjun nu som vi gjorde igår så jag slipper göra det i helgen liksom. Johanna kommer om två timmar så jag har lite tid på mig. Och då ska vi ut och säga hej till Blizzy innan vi drar! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar