tisdag 20 maj 2014

Lydnadsträning med Stacey!

Var på brukshundklubben med Linnea och Hilma och självklart Stacey idag!
tränade en del moment som kom upp i lydnadskursen och testade även nya.
Inkallning!

Stacey var jätteduktig med de andra hundarna, och som ni ser så kan vi nu släppa endast kortkopplet, och behöver inte ha långlinan! Helt underbart!
Här tränade vi att jag skulle gå ifrån henne, titta på henne, säga nej, kasta den blå leksaken bakom mig och sen gå tillbaka och ställa mig på hennes högra sida, när jag säger varsågod så får hon ta leksaken!


Och lite belöningslek!


Inkallning med störning.


Fullt fokus!


Fina Linnea med Hilma! Båda är så sjukt duktiga!

Följsamhet!

Med bra ögonkontakt!


Testade även idag att springa med ögonkontakt, mkt spännande och funkade asbra!

Ett moment i lydnaden där man säger till henne att vänta. Går tio meter bort från henne, vänder om, går tillbaka, ställer mig på hennes högra sida för att sedan fortsätta gå med bra följsamhet!

Glada skitar som springer!

Sötaste hårbollen!

De kunde också inkallning!

Och här springer vi, men jag tar här sats för att springa åt motsatt håll för att luras. Det syns inte för hon hänger med asbra!

Väldigt stolt över mitt miffo idag. 
Hon klarade till och med när det sköts på klubben, trots att hon är skotträdd.
Underbart pass och precis vad jag behövde efter 6 timmars bilkörning! 
Tack Linnea! <3

2 kommentarer:

  1. Jag fick till en del bra bilder ändå! Tack för alla fina ord <3 Stacey och du passar så bra ihop, du har verkligen lyckats med henne super bra och bilderna visar det super tydligt så inget jag bara säger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du fick till en del riktigt bra bilder tycker jag allt! Jag är verkligen stolt över henne, den förändringen hon har gjort sen i vintras är otrolig! Och Hilma har blivit helt fantastisk sen du började med henne med! Hon må vara en slyngel men hon verkar verkligen trivas med dig och du är så duktig med henne! :)

      Gud vad kul det är att träna med dig! <3

      Radera