lördag 17 maj 2014

Lördagens spår!

 Mötte upp några ur Borås spårgrupp klockan 10 för att dra till viskafors och spåra. Det var väldigt nytt alltihop och Stacey har ju aldrig spårat något som någon annan lagt innan. Men hon var jätteduktig med alla hundar och så. 

Vi lade varandras spår, några hundra meter. Sen gick vi tillbaka för att grilla medan spåren låg till sig ett tag.



Min frukost idag. För övrigt riktigt god korv. Skippade bröd dock.
Mysigt i solen!

På gång innan spåret!


Precis i början. Fruktansvärt ofokuserad. Och jag var lite nervös så ja. 
Men det gick bra till slut.
Mycket mer rutinerade!


Och solsting mitt i alltihop.

Stacey fick låna bur av en tjej i gruppen då min bil blev för varm. Men hon var duktig trots att det satt en hund i andra buren!

  • Det vi måste fixa är bur till bilen och fixa bakluckan då den inte går att öppna utifrån.
  • Köpa ny sele och endast använda denna vid spår.
  • Köpa ny spårlina då min suger och trasslar överallt.
  • Lära mig läsa Staceys kroppsspråk, genom att gå fler spår andra lagt!
Annars var hon jätteduktig och hittade klöven till slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar