tisdag 17 september 2013

Att plocka svamp från häst är det bästa som finns!

Jag menar, jag älskar hästar, och jag älskar att plocka svamp så det är ju en underbar kombination! När jag var ute med Hamras idag så på vägen hem (efter en väldig massa trav, galopp och formgående) så kikade jag ner i diket lite snabbt. Och eftersom man ser det från en höjd så blir ju ALLT mer synligt. Så jag fick se en väldig massa svamp. Gula kantareller som växte som trattkantareller. Alltså i knippen! Helt sanslöst!

Satt i säkert 20 minuter  och bara plockade och plockade. Helt sjukt mycket verkligen! Så det var ju bara hem och rensa svamp nu. Och det var så mycket att vi har problem att hitta ställen att torka det på. Då är det "illa"! ;)



Jag älskar verkligen hösten. Luften luktar gott, man kan plocka massa svamp, och löven blir vackra! 
Och det är inte dödande varmt längre heller! ^^

Imon ska jag ut i stallet vid tio och rida igen. Fast då ska jag rida flickan! Fjordingen om ni kommer ihåg? Ska bli sjukt spännande då det ju är henne jag ska rida när Hamras försvinner... Hemskt men sant..
Men den dagen den sorgen. Jag orkar inte tänka på det. :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar