söndag 29 september 2013

Ullared och en maaaassa saker!

Ullared igår! Såååå jävla roligt! Skulle åkt med Sofia och Patrik men Siófia kände sig inte bra och Patrik hade sovit på sina glasögon så de var sönder... Alltså blev han lite tillfälligt blind och kunde inte hänga med... Trist men sånt som händer!

Så Simon och jag åkte själva och hade det väldigt roligt! Tog en timme att köra dit, en bra stund att hitta perkering (men vi hade tur för en kvinna frågade om vi ville ha deras då de skulle åka snart). Sen skulle vi in, ja med ett stopp i guldbutiken för att köpa nya förlovningsringar till oss.... Tänkte att det var en massa kö utanför men tänkte inte mer på det och hittade nya ringar ganska snabbt. (Ska ta bild på allt sen!)

Vi gick ut och började gå mot ingången men blev snabbt stoppade av en vakt som sa att kön till Ullared var ditåt. Alltså åt motsatt håll vad vi gick... Helt sanslöst... Vi ställde oss i kön och trodde det skulle gå fort, men vi fick gå i krumelurer i över 40 minuter innan vi ens fick komma IN i butiken. Helt sjukt! Men som tur väl var så hittade vi lite trevligt folk att snacka med. (Fan med Simon, du har gjort mig till en social-hora).

Väl inne så vart det ju knökfullt... Och det var helt annorlunda mot förra gången när vi i stort sett hade stället för oss själva... Men vi hittade en massa kul saker i alla fall!

Vi köpte:
3 par träningsbyxor till mig
3 par leggings
en foodsaver
nya ridskor
3 par ridstrumpor
en ny matboll till Stacey
Reflexväst till henne och oss.
Förstahjälpen-kit till bilen
Brandfilt
Hjul på burk
5/56
Snöskyffel
Fönsterhammare till bilen
Skjorta till simon
ca 30 par trosor till mig
en ny skön bh
galgar
underställ till mig
hårklippningssaxar
parfym¨
mascara
foundation
två ugglenattlinnen
superlim i två upplagor
4 snoppar till Stacey
och lite presenter...

Helt okej verkligen! Sen var vi och åt uppe på restaurangen. Älskade minen på henne som serverade mig när jag sa: Ja och mycket bea.
Varpå hon häller på en helt normalstor pöl bea.
Jag: Alltså... gärna lika mycket till...
Vidgade ögon...
Men hur ska man annars få i sig nått fett på sånna ställen? ;) Schnitzel, grönsaker och bea... Helt okej även om det inte är helt kh-fritt... Men det är bättre än att svälta ;)

När vi kom hem tog vi ut Stacey som varit hemma hela dagen. Jättemysig promenad med en del löpning inlagt... Jätteskönt att få springa lite trots att fötterna gjorde extremt ont efter alla timmar inne på ullared!

1 kommentar: