torsdag 26 september 2013

Gårdagen! Kyrkokör och huvudvärk!

Jag är dålig på att uppdatera i förväg märker jag. Men tja... Ni får lan leva med det!
Jag åkte i vilket fall in till skolan med tolvbussen för att sitta på Barracuda med Sofia heeela dagen. Vi skulle plugga en massa inför rapporten som ska va inlämnad på Tisdag, men det blidde mest kaffedrickande och Boråsspelet. Boråsspelet är mycket mer elakt än Svenljungaspelet. Och fulare, och tråkigare... Men ändå. Sofia vann stort. Jag dog!

Sen skulle vi försöka plugga lite, men redan när jag kom in hade jag ganska mycket huvudvärk och när vi slutat spela så var det inte alls kul... Suck! Men tja vi fick en timmes informartionsökning i alla fall och vi hittade något som verkade bra i alla fall! :)

Tog bussen hem vid fyra (var då så ljuskänslig att simon fick leda mig till bussen medan jag höll för ögonen...) Kom hem och tog två tabletter och ställde mig och lagade mat. Stekfläsk blomkål, och löksås (Som för övrigt blev den godaste på lääänge trots bara en skvätt grädde) och stevia-lingonsylt!

Efter maten skulle Simon till kören, och eftersom han följde med till Stickkvällen så följde jag med till kören då huvudet var bättre vid det laget. Och det var riktigt kul att sjunga igen även om jag var lite ringrostig. Och det var en kul upplevelse när tanten bredvid mig viskade:

Har du hört dessa låtarna förut?
-Ja en av dem, de andra har jag aldrig hört innan....
Hon: O-oooj... Du har gått i kör innan va?
-Ja typ sju stycken...
Hon: Oj...

Är ju helt okej på att läsa noter om jag får förstatonen, melodin är ju enklare för mig än texten vilket är lite kul... :P Men jag ska nog allt fortsätta gå dit tror jag. Det var roligt!

Sen när jag kom hem tog Simon och jag en lååååång promenad med Stacey och berömde och korrigerade så som vi lärt oss av Gunnel. Och sicken jäkla kontakt vi fick med hunden! Heeeelt sanslöst! Det gick jättebra verkligen och vid ett tillfälle gick hon snett framför mig, med ögonkontakt i ca en kvart. Hon måste ju se vad matte håller på med! Och det var verkligen suveränt. Go Gunnel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar