torsdag 26 september 2013

Jävla telenor! Samsung Xcover! Sämsta någonsin!

Jag lämnade in min telefon på lagning för två veckor sen. Då sa dem att ja men absolut att detta ska gå och fixa, och det kommer säkerligen gå¨på garantin.

Problemet var att den laddade ur efter ca tio minuter när den sagt att den var fulladdad, och detta var under VILOLÄGET. Och att den blir svart och laggar om man ska ringa eller skicka sms. Det enda som VERKLIGEN funkade var internet och att strömma internet till datorerna. Men den var i stort sett en fast telefon för den var tvungen att sitta på laddning ca 22/7... Suck!

Fick ett sms i morse om att det INTE går på garantin och att jag ska logga in på telenors servicesida för att se "kostnadsförslag". Loggar in och tänker att tja, det är lan på en 500 eller nått.... Får dock se med STORA röda siffror:

1895 kr för reparation.

Och där dog jag lite. Sen blev jag ARG. No chance in HELL att jag betalar det? Då kan jag lika gärna köpa en HELT ny telefon. Och den är ju dessutom ett år gammal. Den är inte värd detta! Stack in på Pricerunner och sökte upp denna modellen. Fick se att man kan köpa en HELT ny för det fina priset av 1200 kr. Och att det finns 17 (!!!) butiker som säljer den telefonen BILLIGARE än vad det skulle kosta att laga den. Fuck NO!

Det stod att jag skulle ringa försäkringsnissarna på telenor. Vilket jag gjorde. Fick prata med en trevlig tjej som sa att det tyvärr inte gick på försäkringen då jag berättade att den varit sån här från början och det då är ett garantiärende. Men det går inte heller på garantin då batteriluckan är borta och detta anser dem vara "yttre åverkan" och därför kostar det 1895 kronor. Batteriluckan TRILLADE loss när jag öppnade den helt normalt, utan våld. Sen tryckte jag fast den hela tiden i flera dagar innan jag slutligen tappade den helt... Där försvann nästan 2000 kronor. Helt sjukt.

Har nu provat att reklammera, vi får se hur det går... Men jag tänker inte betala.
(Sofiaaaaa, får jag köpa din gamla????) xD

1 kommentar:

  1. Fan, du skulle få det, men jag har dumpat den på min mamma! Den är dock inte dyr i nyskick; kostade under 1000 när jag köpte den och det var ett år sedan så den är billigare nu. ^^

    SvaraRadera