söndag 19 oktober 2014

Jag tror att jag just avvärjde ett inbrott...

Alla som känner mig vet att jag är en riktigt jävla nyfiken människa, och idag var inget undantag. Skulle köra hem Carro för en stund sen och när vi svängde ut från vår gata så ser vi att det står tre killar vid Ferraris Pizzeria. De kollar in, försöker rycka upp dörren, sen vänder de sig om och ser oss komma. Och de har även sett att vi sett dem. Så de går en bit och vi kör iväg. Men jag är som sagt väääldigt nyfiken, så vi svänger in vid ICA, vänder och kör tillbaka. Kör in på torget och kör runt det. Kommer fram till posten och släcker lysena, då ser vi även killarna. De springer i panik och försöker rycka upp dörren till lägenheterna som är vid pizzerian. Sen slänger de sig in i bilen, backa ut och kör iväg. Lämpligt nog var det åt samma håll som vi skulle, så jag gasade på och såg till att följa efter, för att skrämma dem lite. De svängde in vid Red devils och jag hann tyvärr inte se regnumret. Men jag körde förbi där de var och körde hem Carro. Vi var väldigt överens om att de betedde sig väldigt konstigt. Usch!

Sen körde jag hem, och ringde 11414 och berättade om vad som skett, Jag menar, klockan är bara 10 och de kanske försöker igen under natten. Det vet man ju aldrig. Han jag pratade höll med om att det var underligt och tackade för samtalet.

Sen okej, vi kan ha missuppfattat situationen helt. Men det tror jag inte. Hade det varit ägarna så hade de haft nycklar. Och då hade de ju inte heller blivit rädda när vi kom tillbaka. Är i alla fall min analys utav det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar