tisdag 7 oktober 2014

Plockat massa svamp

Idag är mammas födelsedag då då har vi ju självklart plockat en maaassaaaa svamp. Trattisar, gula och taggsvamp! Sathalie följde med och  vi fick seriöst ihop 3 icakassar. Vi var tvungna att gå ifrån ett jättestort ställe med hur mkt svamp som helst för att vi inte orkade mer, och min påse var full (ni vet påsen med ögonen som jag hade med på reklamrunda!!). Men vi pallade inte mer. Sen tränade jag och Sathalie med fenris på inkallning och lät honom springa mellan oss, sjukt söt och duktig valp är han!

Nu har mamma och jag rensat en del svamp, jag ska fortsätta imon tänkte jag... Har sån källa sjuk huvudvärk och fryser som en gnu. Känns inte som att jag får upp värmen ordentligt. :-( men nu ska jag sova på vinden i det iskalla rummet, tur att jag har yllefilten med mig!

Godnatt alla söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar