måndag 8 april 2013

Abstinens!

Okej.
Jag har beslutat att jag ska sluta dricka så mkt mjölk och andra mejerivaror.
Det är seriöst så mycket svårare än godis.
Jag måste dels strikta till mig lite, och dels skall tydligen hypotyreosen bli bättre av det.
Så vi ger det ett försök.
Men jag har sån jävla abstinens... -.-'
Vill bara springa till kylen och sätta i mig en liter.... GRRR!

Har läst på lite mer om hypon nu och insett att alla problem jag har kan spåras tillbaka till den.
Min kroppstemp är åt helvete och jag mår inte så bra just nu.
Mitt TSH ligger på 5.9, när den borde ligga på högst 4.3 typ.
Sooooo that sucks.

Mina symptom just nu är:
Huvudvärk
Kramp i fötter
Humörsvängningar
Frusenhet som självklart följs av värmekänningar
Magont
Temperatur ofta på 35 grader.
Hunger
Utebliven viktnedgång
Sömnproblem
Ryggont
Dålig hörsel
Virrighet
Yrsel
Illamående

Och säkert flera saker som jag glömt. Jag har dessutom en känsla i kroppen som är lite dryg. Typ som om jag har en pågående infektion eller nått. Och det känns jätteofta som om jag har feber. Suck...
Nej, hoppas på att mindre mejerivaror ska fixa något i alla fall., Kanske i alla fall viktnedgången!
Menmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar