onsdag 3 april 2013

Myskväll!

Eftersom Helena och jag suttit hela dagen och fixat ihop vårt egna klassifikationssystem för att kunna klassificera recept så tyckte vi att vi förtjänade att grilla ikväll.
 
Vädret var ju verkligen heeeelt underbart idag, och jag har gått i kortbyxor hela dagen så vi stod inte ut med att vara inne mer. Sofia kom hit en liten runda också och följde med till Internationella föreningens loppis och där vi köpte massa grillgaller och sånt. :)
'Sen hem, marinera köttet, göra grönsaksknyppen och sen dra med alla grillsaker till vår lilla ö..
 
Kommunen hade lagt ut en massa ved så elden drog igång snabbt som tusan.
Och Medan jag och Sofia satt där så kom Simon med Stacey. Sedan kom Helena, då gick dock Sofia hem. :P Synd för det hade varit mysigare ifall hon varit med så hela gruppen skulle varit samlad^^
 
 
Simon drog hem en stund för att hämta kläder till mig och dricka till honom.
Då passade jag och Helena på att leka med hunden som dödade en stoooor pinne.
 Det roliga var att jag tänkte hämta en mer lämplig pinne till henne från då hon från början bet på ett vedträ. Råkar då sparka till denna ofantligt stora pinne.
Helena kollar då på mig och utbrister: Och den tycker du är LÄMPLIG????
Så sött....
Suddig, men ändock så rolig! 
Tänk vad arg man kan bli!
 
Den lilla pinnen jag hittade sen var inte alls lika bra!
 
Mycket glad Helena!
 
Skälla ut sitt missnöje  på pinnen, och oss som inte kastar pinnen.
 
Låååååååååååång pinne!
 
Oh the monster!
 
  
Blääh!
Sen när husse kom tillbaka blidde det filthäng!
 
Och det syns inte alls att hon är trött va?
 
Min man är söt <3 
Och min hund är muslim ;) 
Och när solen gick ner så var det verkligen Ubervackert!
Helt jävla perfekt kväll alltså!
Nu sitter vi här, mätta och glada med hunden som är död här inne i soffan!
Och hon drömmer en massa så det rycker i tassarna. Sötnos! 
 
 

1 kommentar:

  1. Stacey bevisar än en gång att det finns oändligt många sätt att se korkad ut på!

    SvaraRadera