torsdag 4 april 2013

Trevlig dag!

 Efter att ha suttit med Helena i 5 timmar och klassificerat en jävla massa recept så¨tyckte jag det var dags att röra lite på mig. Så jag drog ut till stallet med Stacey!
Vi cyklade dit i rekordfart då både hon och jag var rastlösa som idioter.
Sen drog vi till Magdalenas hus och snackade skit, lekte med hunden och kastade boll.
Trevligt avbrott innan jag skulle hålla på med hästen!
 
Sen longerade jag Hamras en stund. Måste ju ta det lite försiktigt med den gamla gubben trots allt! Han ska ju sättas igång nu så att han kan hålla längre...
Känns i alla fall bra... Känner att jag har ett bättre utgångsläge iår än förra året...
Så det är kul. Ska rida på Lördag nästa gång igen! Då¨ska jag jobba honom ordentligt!
 
Sen efter longeringen så blev det fika med Nisse,
och då hade Simon cyklat ut till stallet med så han joinade!
Stacey var inne hos Nisse hela tiden medans jag höll på med Hamras, så hon var väldigt nöjd^^
Man kan se ganska nöjd ut i Nisses soffa.
 
Jag älskar verkligen att våren verkligen är här nu!
Det luktar verkligen vår ordentligt och solen har gassat.
Jag cyklade inte ens med jacka liksom, och det var ändå jävligt varmt.
 
Skönt att verkligen få röra lite på sig med, jag gillar verkligen att cykla.
Och det är nice att märka att jag börjar bli bättre på det med. ^^
Nu väntar jag bara på att Staceys sele skall komma.
Beställde den i Måndags och den har skickats idag så förhoppningsvis kommer den imon!
VILL HA NU! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar