söndag 7 april 2013

Stalldag!

 Igår var det Lördag, vilket innebär att vi var i stallet lääänge!
Först cyklade vi dit, och sen var vi tvungna att bryta oss in i stallet.
Haha. Det var fullt med is framför dörren så den hade frusit fast... Så första timmen bestod av att hugga is ;)
 
Sen drog jag ut med Hamras och Stacey i sin nya spårlina på en ridtur. Bara runt skogsvägen i skogen för att se hur det gick. Och ja, det gick okej. Fast vi måste öva massor verkligen. Hon tar inte riktigt hänsyn till att hästen är stor. Vilket kan bli lite för farligt för min smak. Och hon drar som ett as i kopplet med, vilket är riktigt jobbigt. Menmen, allt ska inte vara lätt här i världen har jag hört.
 
Sen när vi kom tillbaka så tog Simon Stacey så att jag skulle kunna öva lite ordentligt med Hamras.
Blev mest att jag sträckte ut hans sidor och red lite på volt. Han är lite stel efter att ha stått för mkt i vinter. Menmen. Svårt att rida på blankis liksom. Så det är inte mycket att göra åt.
 
Menmen. 3 gånger har jag varit i stallet denna veckan. Precis som jag tänkt, så det är jävligt skönt!
Nu ska han sättas igång!!
 
Finaste gamla Hamras!
 
  Sen när vi skulle hem så cyklade vi en annan väg för att slippa att cykla på stora vägen.
Och den är lite längre så sammanlagt blev det nog en mils cykeltur. Men det var riktigt skönt!
Stacey sov hela kvällen igår kan jag ju lugnt säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar